první trojročí

Jak pracujeme s dětmi v prvním trojročí...

Naše třída je složena dětmi od 1. do 3. třídy, což reflektuje přirozené prostředí běžného života. Děti si jsou vzájemnou inspirací a vytváří úžasnou komunitu, kde si pomáhají  a to nejen v rámci našeho trojročí, ale i v rámci celé naší školy, tedy i se staršími dětmi všech ročníků.

Ve třídě děti provází týdenní plán, se kterým se učí organizovat svá dopoledne v rámci celého týdne. Učí se samostatnosti a zodpovědnosti. Díky malému kolektivu máme možnost se každému věnovat individuálně a látku daného učiva probírat a kotvit dokud dítě tématu neporozumí. Díky věkové různorodosti, děti některá témata slyší opakovaně a to jim pomáhá dané věci pochopit lépe.

Důležitým pilířem je osobní růst dětí. Dítě se učí pro sebe, pěstuje si vlastní odpovědnost a samostatnost. Klademe zde velký důraz, že chyba není nic špatného, chybou se naopak dozvídáme co je potřeba ještě docvičit.

Děti si zakládají svá portfolia se svými pracemi, projekty.

Pravidelně chodíme na akce, výlety, číst na zahradu naší školy atd….

Děti nemusí celý den sedět v lavici mohou si zvolit své místo pro práci, stůl, kobereček…

Práci nemusí dělat sami mohou pracovat i ve skupinách. Pomáhá jim také naše asistentka Nela, která se dětem věnuje při jejich samostatné práci, dovysvětluje jim látku. 

Každé ráno máme ranní kruh, kde se s dětmi přivítáme, zazpíváme si společnou písničku a věnujeme se stmelování kolektivu, upevňování vztahů a projdeme si opakování učiva nebo se seznámíme s programem výuky na daný den.

Třídu prvního trojročí provází třídní maskot. Děti si maskota berou domů (střídají se na víkendy). Maskot má také své portfolio kam děti zapisují co s maskotem prožili. Dítě se učí zodpovědnosti a samostatnosti. Dítě se motivuje ke psaní zážitků a ke čtení toho co maskot již prožil.

Přesně tak jak je tvořena naše třída od 1-3. třídy tak důležité je i spojení průvodce, dítě a rodič. Je to velmi důležitý trojlístek a tak i přistupujeme na velmi individuální komunikaci s každým rodičem. Úzká a vzájemná spolupráce nám přináší zdravé a spokojené dítě, funkční rodinu a vzdělávání.

V celé naší škole se zaměřujeme také na psychiku našich dětí. U dětí poté pozorujeme velké změny. Psychika totiž ovlivňuje zdraví, naši inteligenci, kognitivní vývoj dětí ale třeba i obyčejné věci jako motorika, naše chování i chování ostatních k nám. Je to základní kámen k tomu se cítit dobře a vést spokojený, plný život.

Děti se tu s námi cítí bezpečně, důvěřují nám kdykoliv mohou přijít a řešit s námi každý problém. Děti vyslechneme a pomůžeme najít řešení.

Naše budoucnost, je v našich dětech proto musíme začít děti vzdělávat jinak.